Motionspass på ängen

Idag var det ett pass på ängen som stod på schemat, eftersom det har kommit så mycket snö sen i fredags. Mycket snö gör att det blir mer motstånd när man rider, vilket tar mycket energi på hästen, vilket passar Nellie utmärkt!
 
 
Hon tycke det var grymt kul och hon blev ett riktigt snömonster i mellan åt. Hon arbetade på riktigt bra och kände att hon la energi på rätt saker. Sen fanns ju även det där lilla busiga också och kan inte motstå att skratta just då. För hon ger en många goa skratt under passen och överraskar en också.
 
 
Trodde först att jag inte kunde få henne att arbete, inte ens kunna hålla henne eftersom hon är så envis men hon arbetade på och jag hade faktiskt kontroll fast det gick lite fort ibland, men jag känner att jag kan släppa henne allt mer och mer nu!
 
 
Hanteringsmässigt börjar hon blir allt mer behaglig och börja lyssna och uppföra sig som jag vill :) samt att det går att skritta lugnt på henne nu också :)
 
 








Namn, Mail, Blogg,