Tillbaka!

Sorry för den dåliga updateringen men har itne rikitgt haft orken eller tid till att upptadera.
 
Men Nellie sköter sig fint och det har hänt en del sen sist. Vi har börjat hoppträna nu ochdet går bättre o bättre för varje gång nu och hon börjar inse att man behöver inte springa i 180 mot hindret för att hoppa!
Föra helgen startade vi en 80cm på klubbhoppningen och hon satta äntligen en nolla, vilket jag inte riktigt hade förväntat mig, men hon kan hon med. Så nu har vi anmält hos till klubbhoppning på fredag i 80cm och vi får se om jag startar henne i 90cm med!
Sen den 12 april är det tävling på Kalmar HSK och då kommer vi starta 90cm och det blir vår första tävling ute, får se hur det går, då jag inte rikitgt är bekväm med "höga" höjder men med en häst som Nellie ska det nog gå fint, bara det inte går allt för fort.
 
Idag red jag ett dressyrpass med gummisnodd och det var första gången jag red henne på det, det hjälpte verkligen jätte mycket! Jag hade inte rikitgt orken idag att rida henne till form och då hjälper gummisnodden väldigt mycket på den biten! samt att hon springer inte iväg för mig, det märktes verkligen i galoppen och hon arbetade verkligen jätte fint i galoppen! Fast hon hade lite svårt i högergaloppen att få till det, då det är hennes "dåliga" sida men efter ett tag löste hon det jätte fint! Kommer troligen fortsätta att rida på gummisnodden för att jag ska hitta den rätta sittsen och att det hjälper henne att sätta muskler på rätt ställen samt att det underlättar våran ridning!
 
Så såg vi ut idag (mammas mobil, därför den dåliga kvalitén på bilden)
Får se om man kan lyckas få några nya bilder imon!








Namn, Mail, Blogg,