Hoppning

Körde på hoppning idag då jag inte riktigt var nöjd med föra hopp-passet. Så det blev några språng och visst hon vart mycket bättre än i tisdags! 
Hoppade fram på ett 60cm räcke en gång sedan ett 70cm räcke. Gick efter över till 80cm hindret och ja hon drar fortfarande mot hindrena, men tror det mesta beror på kylan och att det inte kan göra av med lika mycket energi i hagarna som under det andra årstiderna. Åter till passet, hon hoppade hyffsat bra ikväll och kom någon gång bra på hindret, vi la upp det på 90cm sen och hon rev alla gånger dock men hon det beror mest på att hon kastar sig över på grund av det höga tempot.. 
 
Kan jag få kontroll över tempot så jag kan trycka av henne där hon ska hoppa, så hon använder energin på rätt sätt, så kan det nog bli något riktigt bra av henne :) För nu när jag trycker springar hon bara fortare och är helt ofokuserad på arbetet. Efter ett tag ska hon väl börja formas så jag kan hoppa henne rikitgt bra, det är bara en bit kvar ;)
 
imon blir det ett skogspass :)








Namn, Mail, Blogg,