Ridpassen!

I Tisdags hade jag lektion som vanligt, och vi hade markarbete och det gick verkligen jätte bra!
Vi hade lite bommar på marken och 2st cavaletti, en böjd och en med vanlig med tre bommar. I Tisdags var det första gången jag red igång henne samtidigt som de andra, annars har jag ridit igång henne lite tidigare så hon har gjort av med lite överskottenergi och lugnat sig. Men som sagt jag red fram samtidigt som de andra och det funkade hyfsat bra, bara lite små spring ibland. Hon lyfte på fötterna och var sällan i bommarna och hon var lugn över sköte sig jätte fint. I galoppen har vi fortförande problem med höger galoppen då hon gärna vill springa lite fortare då hon inte riktigt har balansen. Vi galopperade på stora mitt volten med två bommar och hon sköte sig fint och rusade inte imot dem utan galopperade på i lagom tempo över dem :)
Eftersom det var plus ute så rasade snön från taket ibland men Nellie brur sig inte om det, hon stannar upp eller tar några steg åt sidan och sedan går hon vidare. Så hon bryr sig verkligen inte om det! Vilket man skulle tro så pigg som hon är ;)
 
I går red jag ungefär samma sak som i Tidags, mycket för att känna igenom henne från tidagenspass. Hon var lika fin som vanligt och det var bara högergaloppen som hon bråkade lite i som vanligt. Men hon går så lugnt och fint och börjar lyssna bättre, smatidigt så var det mycket ljud igår, så som smackningar och annat och brydde sig inte om dem, vilket hon har gjort förrut och det känns verkligen skönt att hon enbart lyssnar efter mina hjälper :)
 
Idag red jag ut i mörket vilket är det ända som går att göra på torsdagar en så länge, då de har träning i ridhuset och paddockarna är inte så bra att rida i just nu, så det dår bli skogen istället fast det är mörkt, men det är bara mysigt på sitt sätt! Hon skötte sig jätte fint och kastade inte sig inte åt sidan ända gång, hade bara en lite nkänning på det men det fixade sig :)
 
Nellie på kvällskogstur








Namn, Mail, Blogg,