Oupsi..

förlåt för ingen uppdatering på länge, men jag har skolan att sköta samtidigt som jag två hästar rida, som jag i övrigt knappt hinner med den ena, men men snart vår och det betyder mer tid konstigt nog ;) 
 
Sen senast jag upptaderade om vad som har hänt då:
på lördagen red jag ut har jag för mig, och det gick bra och hade kontroll på henne bara galoppen som är lite krångel med ibland, då hon helst vill att det ska gå fort fort! några små missförstånd så vi hamnar ute i terrängen där vi inte ska vara ;)
 
Söndag släppte jag henne i riduset eftersom hon hade så grymt mycket energi så jag orkade inte hålla henne! så hon sprang av sig lite av den energin som fanns, mycket beror nog på att det inte är så mycket springmöjilgheter nu under vinter tyvärr..
 
Måndag hade hon sin vanliga vila
 
Tisdag red vi dressyr på lektionen, och det gick riktigt bra och  hon stressar inte upp sig i traven längre och kan fatta trav lugnt och fint. Samt skritta helt normalt nu. Hon arbetade på riktigt bra och det känndes verkligen bra! dock är det lite problem med högergaloppen då hon helst vill öka på lite väl för mycket, men det ska nog gå att fixa till. Det påverkar även i hoppningen, men i övrigt väldigt fin och lugn
 
Onsdag åkte jag inte upp då jag fick ett migränanfall på dagen och min hand var inte riktigt 100, så hon fick villa..
 
Torsdag red jag ut i skogen, var en rikitgt härlig känsla att få rida i månskenet, det är som att rida på dagen men lite mörkare! Det var som att rida i en film eller saga, rikitgt overkliget var det! Hon var även väldigt fin och tyckte det var rikitgt kul!
 
Fredag red jag inte, då jag kom hem vid 5, då skolan har så dumma tider.. och så ska jag iväg vid 7 så det blev lite för lite tid..
 
Idag fick hon även vila då jag har varit i kalmar och handlat, köpt lite nytt i hästväg (det för ni se sen ;) ) så kom hem vid halv sex och vi orkade inte riktigt åka upp, så hon fick vila..
imon kan jag vänta mig en galen häst, blir ett självklart pass i skogen så hon år springa av sig lite ;)








Namn, Mail, Blogg,